Tuesday 20 December 2011

Persoalan dan peringatan..

Bismillahirrahmanirrahim..


Firman Allah SWT yang bermaksud,

"Dan tetap tekunlah engkau memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu mendatangkan faedah kepada orang-orang yang beriman." (Az-Dzariyat:55)


Kepada yg sedia membaca, semoga Allah merahmati kalian.. 

1)PERSOALAN untuk WANITA yg enggan memakai TUDUNG
=SANGGUPKAH kalian sebelum menjadi MAYAT, pesan kpd ahli keluarga kalian, apabila MAYAT kalian dikafan, kafankan saja setakat bahu, tanpa alas utk menutup rambut dan muka kalian agar mayat kalian kelihatan lebih cantik dan menawan di pandangan SYAITAN!

2)PERSOALAN kepada LELAKI yg taksub memakai seluar pendek dan PEREMPUAN yg suka memakai skirt.
=SANGGUPKAH mayat anda hanya di balut dari pangkal peha sehingga ke kepala? maybe mayat anda akan berasa lebih selesa.. tapi INGAT BALASAN yg bakal dterima. 

3)PERSOALAN untuk org yg MALAS MNUNAIKAN SOLAT
=SANGGUPKAH anda tinggalkan pesanan kpd ahli qaryah dan masyarakat setempat, pesan kpd mereka "bila aku MATI, jgnlah kamu solat akan jenazahku, SESUNGGUHNYA aku x suka SOLAT, ataupun, masa anda dlm keranda, anda maklumkan kpd makmum, “rilek dulu, nanti2 la solat”.

4)PERSOALAN untuk org yg x suka mendengar
PERINGATAN
=BERANIKAH kalian pesan kpd ahli kelurga dan sahabat handai sebelum NYAWA anda DISENTAP "selepas jenazah aku ditanam, baliklah kalian, x payah bertalqin, aku x suka mendengar pringatan, aku yakin boleh jawab soalan Munkar dan Nakir

5)PERSOALAN untuk org yg x mahu mmbaca AL-QURAN
=MAMPUKAH anda memesan kpd org yg masih hidup agar tiada dkalangan mreka yg akan membaca ayat2 suci AL-QURAN kpd anda apabila anda sudah menjadi mayat nanti. Dan sekiranya anda minat dan lebih taksub dgn AKEDEMI FANTASIA lebih dari AKEDEMI AL-QURAN semasa di dunia, maka mohonlah kpd mereka agar konsert diadakan dhadapan kubur anda utk mententeramkan mayat anda.

6)PERSOALAN kpd org yg x suka BERMASYARAKAT dan suka memutuskan TALI SILATURRAHIM
=SANGGUPKAH anda meninggalkan pesanan kpd org yg anda kenal "BILA AKU MATI, JGN ADA DKALANGAN KALIAN YG MENGUSIK JENAZAHKU, BIAR AKU MANDI SENDIRI,KAPAN DAN BALUT DIRIKU SNDIRI, SOLAT SENDIRI DAN AKU NAK TANAM DIRI AKU SENDIRI.. 

RENUNGAN UNTUK DIRIKU DAN KALIAN.... "dan berikanlah peringatan, sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi org mukmin." RENUNG2KAN..



~mujahid91~

No comments:

Most Read Posts

Followers

Aurat Oh Aurat!!

Aurat Oh Aurat!!