Monday, 31 October 2011

Racun Hati..

Dengan nama Allah yg Maha Pemurah dan Penyayang.. 

Ada 4 racun bagi hati kita:


1. Berlebihan dalam kata-kata. Misalnya, bercakap perkara yang sia-sia, mengumpat, mencela dan sebagainya.
2. Berlebihan dalam pandangan. Maksudnya, memandang perkara dosa, memandang wanita atau lelaki bukan muhrim.
3. Berlebihan dalam makan. Makan terlalu banyak sehingga malas beribadat dan bekerja, makan mengikut hawa nafsu dan makan makanan yang haram (sama ada dari sudut makanan itu sendiri atau sumber makanan: hasil mencuri, hasil kerja haram dan sbgnya).
4. Berlebihan dalam pergaulan. Contohnya, pergaulan bebas lelaki dan wanita sama ada yang belum berkahwin ataupun masih bertunang (bertunang bukan alasan untuk bergaul bebas).


Awasilah diri kita daripada racun-racun ini. Batasilah ia dengan syariat yang telah ditetapkan Allah dan Rasul-Nya...Berikut adalah petua untuk mengubati atau menghindari racun hati:


1. Sentiasalah muhasabah diri.
2. Takutlah kepada Allah SWT. Takut kepada Allah bukan beerti menjauhi-Nya, tetapi taat kepada perintah dan larangan-Nya. 
3. Seterusnya, beristighfarlah atas segala dosa yang telah kita lakukan..Wallahua'lam.

"Indahnya Islam, Indahnya Hidup Bersyariat.. "

~mujahid91~
Read more...

Wednesday, 26 October 2011

Rahsia Yahudi.

Bismillah..

Tahukah anda sebenarnya banyak perkara yang Yahudi sembunyikan daripada pengetahuan umum. Antaranya:

1) Israel merupakan salah satu pembekal rokok terbesar dunia, namun rakyatnya tidak digalakkan menghisap rokok yang mereka cipta kerana mereka tahu akan bahana dalam kandungannya!.

2) Israel mempunyai kepakaran dalam mencipta vaksin dan mahir dalam ilmu perubatan, namun ilmu itu hanya untuk orang luar, kerana mereka tahu bahan kimia yang terdapat dalam ubat akan merosakkan untuk satu jangka masa panjang. Penduduk israel sendiri menggunakan Habbatus Sauda dalam perubatan harian.

3) Taktik kaum ibu di Israel ketika mengandung ialah si ibu/ isteri akan mendengar si suami membaca, menyanyi atau mereka akan menyelesaikan masalah matematik bersama-sama untuk mendapat bayi yang bijak dan petah kerana pada ketika ini fikiran dan perasaan si isteri adalah bersambungan dengan anak dalam kandungan berbanding anda bercakap padanya di perut.

4) McDonald di israel telah membuat pengubahsuaian contohnya dari segi minuman. Mereka menggantikan kopi berkafein kepada teh yang mengandungi polyphenols, iaitu unsur kimia yang berfungsi sebagai antioksidan berkekuatan besar untuk membuang sel rosak dan mencegah kanser. Kita disini masih lagi menggunakan KAFEIN BERBAHAYA!

5) Di Israel, mereka akan memakan buah-buahan dahulu sebelum memakan makanan utama. Ini kerana hakikatnya dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah. Sedangkan disini kita dimomokkan dengan memakan buah-buahan sebagai pencuci mulut.

6) Israel terus melakukan berbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al Aqsha dan Qubah Shakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya?

7) Majoriti buku sejarah di dunia mengatakan Negara-negara Arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967? Padahal faktanya, Israel yang menyerang Negara-negara Arab terlebih dahulu kemudian mereka merebut kota Al Quds dan Tebing Barat? Tetapi mereka mengatakan serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri dan antisipasi?

8 ) Di Palestin, penduduk kristian Palestin dan Palestin Muslim bersatu melawan penjajah yahudi

9) Pelajar-pelajar di sekolah dilatih dengan taktik ketenteraan dalam bersukan seperti menembak dan mamanah bagi melatih otak memfokus sesuatu perkara dan mempersiapkan diri jika perkhidmatan diperlukan dimasa akan datang.

10) Hosni Mubarak merupakan tulang belakang Israel dan Amerika selama 30 tahun!

Sebarkanlah pada Muslim yang lain..Wallahu’alam.


Islam-the way of life
~MUjahid91~

Read more...

Saturday, 22 October 2011

Nau'zubillah..Moga tak berlaku di Malaysia.

Budak 2 Tahun Mati Digilis Di China.

Tau tak anda? Kenapa Tiada Sesiapa Membantu Budak 2 Tahun Yang Digilis Di China ini?



Admin yakin ramai rakyat Malaysia ingin tahu kenapa semua orang hanya mampu memandang dan langsung tidak berusaha membantu budak berumur 2 tahun yang dilanggar di China baru-baru ini.

Anda rasa kenapa dan mengapa ianya berlaku?

Jom kita baca...

"Semenjak 17 Oktober , memang kecoh pasal video dimana seorang budak 2 tahun kena langgar dengan van dan lori tapi malangnya takde seorang pun yang peduli. Budak malang tu dah terbaring berlumuran darah tapi orang yang lalu lalang tu buat tak tau je..

Video tersebut tersebar dgn cepat dan ramai yang marah dengan kejadian ni... Kejadian ini berlaku di China dan bukan di Malaysia.

HOT fm dan IKIM fm buat topik pasal ni...so citer ni memang hot lah.

Sekarang admin nak cerita fakta sebenar dan boleh juga dikatakan peringatan pada mereka yang nak pergi ke China. Kalau anda nak tau sekiranya jumpa or ternampak orang lain dalam kesusahan seperti seorang makcik terjatuh basikal, atau budak kecik dipukul or dibuli ataupun ko nampak seorang tua yang tibe2 diserang sakit jantung..

Sila jangan tolong!! KENAPA?

PERINGATAN. JANGAN TOLONG! Nak tau kenapa? Sebabnya bila anda tolong, orang itu dah menjadi tanggungjawab anda. Contohnya, kau nak tolong makcik yang jatuh basikal tu, katakan makcik tu patah kaki, maka anda yang kena tanggung semua kos perubatannya sbb anda yang tolong dia...

Ataupun anda akan disaman oleh anak makcik tu sbb anda dikira penyebab ibunya jatuh. Inilah faktanya di China. Nilai moral dah tiada. Mereka akan pentingkan diri sendiri sebab kalau mereka tolong pun mungkin mereka yang akan tanggung akibatnya. Ini Serius, cerita ini diceritakan dalam akhbar cina minggu lepas.

Dalam akhbar tersebut, penulis memberitahu ada seorang askar menolong seorang tua yang terjatuh secara tiba-tiba.. Kerana prihatin takde org lain nak tolong maka askar ni pun naklah bantu tapi anak org tua ni nampak die pegang mak dia, so dia tuduh askar ni yang tolak mak dia. So askar ni kena saman dan terpaksa menanggung kos perubatan org tua tersebut..
Akibatnya dia kena buang kerja. Jadi kes budak yang kena langgar ni pun sama. Baik biarkan je budak tu sbb kalau tolong and jadi apa-apa yang lebih teruk kat budak tu, diorang yang kena tanggung.

Nak tahu tak apa yang pemandu van tu cakap kenapal dia langgar budak perempuan tu?

Mula-mulakan pemandu tersebut dah terlanggar budak tu and dia berhenti sekejap sebab perasan dia langgar budak.

Masa tu budak tu berada di tgh2 antara tayar depan dan belakang. Dia terfikir kalau budak tu mati,

dia cuma perlu bayar denda lebih kurang RMB 10,000- RMB 20,000 je tapi kalau budak tu hidup dia kena tanggung akibatnya seumur hidup so dia teruskan langgar budak tu dengan harapan budak tu akan mati. Itulah undang2 di China yang mana kalau langgar mati lebih senang nak kira drpd langgar hidup. So sekarang pemandu van tu sangat berharap yang budak kecil ni akan mati..

Terukkan? Ini bukan penipuan tapi seperti apa yang tertulis dalam akhbar cina hari ni...

Admin berbalas pesan ni "Jadinya kalau sampai di China" ingatlah..JANGAN TOLONG kecuali family sendiri..
Semoga perkara ini takkan terjadi di Malaysia tercinta ini...

Kesimpulannya, hari ini manusia semakin hilang pertimbangan diri..sikap berperikemanusiaan sudah tiada.."bagai enau dalam belukar, melepaskan pucuk masing2". Terapkanlah nilai-nilai akhlak Islam dan moral dalam diri dan masyarakat kita. Berkasih sayanglah kita sesama Muslim khususnya mahupun bukan Muslim umumnya. Sesungguhnya Mukmin iu bersaudara..Jgn lupa nasib saudara2 kita yang berada dalam kesusahan dan juga saudara2 kita yang sedang berjuang di Palestin. Wallahua'lam..

.:shared from FB:.
~editor:mujahid91~
Read more...

Friday, 14 October 2011

~Pesanan Imam As-Syafie~

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Dan Penyayang..
 
Sebelum Imam Shafie wafat, beliau sempat berpesan kepada muridnya serta umat Islam    umumnya. Antara pesanannya ialah: 
 
" Barangsiapa yg ingin meninggalkan dunia dlm keadaan selamat, maka hendaklah ia         mengamalkan 10 perkara ini: 
 
1. hak kpd diri: mengurangkan tidur, makan dan percakapan serta berpada-pada dgn          rezeki yd ada. 
 
2. Hak kpd malaikat maut: mengqada’kan kewajipan2 yg tertinggal, mendapatkan ke-       maafan dr org yg dizalimi, membuat persediaan utk mati dan merasa cinta kpd ALLAH 
 
3. Hak kpd kubur: membuang tabiat suka menabur fitnah, tabiat kencing merata-rata, memperbanyak solat tahajjud dan membantu org yg dizalimi. 
 
4. Hak kpd Munkar dan Nakir : tidak berdusta, berkata benar, meninggalkan maksiat dan  nasihat menasihati. 
 
5. Hak kpd mizan(neraca timbangan amalan pada hari kiamat): menahan kemarahan, byk  berzikir, mengikhlaskan amalan dan sanggup menahan kesulitan. 
 
6. Hak kpd sirat(titian yg merintangi neraka pada hari kiamat): membuang tabiat suka       mengumpat, warak, suka membantu orang beriman dan suka berjemaah. 
 
7. Hak kpd Malik(malaikat penjaga neraka): menangis lantaran takutkan ALLAH s.w.t,     berbuat baik kpd ibu bapa, bersedekah ketika terang-terangan dan sembunyi serta mem-    perelokkan akhlak. 
 
8. Hak kpd Ridhuan(malaiakat penjaga syurga): merasa redha kpd qada' ALLAH, ber-       sabar menerima bala, bersyukur ke atas nikmat ALLAH dan bertaubat dari melakukan     maksiat. 
 
9. Hak kpd Nabi SAW: berselawat ke atasnya, berpegang dgn syariat, bergantung kpd as-  sunnah (hadith), menyayangi para sahabat dan bersaing dlm mencari kelebihan dari           ALLAH SWT. 
 
10. Hak kpd ALLAH SWT: mengajak manusia ke arah kebaikan dan mencegah dari          kemungkaran.


~mujahid91~

Read more...

Saturday, 8 October 2011

Jiwa Muda..

Bismillah..Alhamdulillah.

Semalam 7 Oktober 2011, sempat saya menghadiri satu forum bertajuk "Orang Muda, Jiwa Muda, Acuan Islam" yang mana ahli panelnya terdiri daripada Ust Asyraf (Imam Muda 2010), Ust Rujhan Razali (pendakwah bebas-Pahang FM), artis Wardina Safiyyah dan Sham (Kamikaze). Forum ini diadakan sempena Festival Ikan Patin Temerloh 2011 bermula 7-9 Oktober ini . 


Alhamdulillah, banyak input yang diperolehi daripada mereka termasuklah perkongsian mengenai "hijrah" kedua-dua orang artis. Jadi insya-Allah saya kongsikan sedikit intipati forum yang menarik semalam.


Sham (Kamikaze):
Beliau telah menceritakan detik-detik, bagaimana beliau mendapat hidayah untuk "berhijrah". Pada awalnya, beliau mula menjinakkan diri dengan masjid setelah diajak beberapa rakan dan paling yang menarik, beliau ditakdirkan Allah dapat bertentang mata dengan Sheikh Abdurrahman As-Sudaisi sewaktu Imam Besar Masjidilharam tersebut datang ke sebuah masjid di Pulau Pinang. Selain itu, beliau juga mendapat pelbagai pujian, nasihat mahupun kritikan daripada peminat mahupun ahli agama selepas "penghijrahan" beliau. Beliau juga berniat untuk meninggalkan pentas muzik, namun ada ustaz-ustaz yang menyarankan beliau terus berada dalam arena muzik dengan harapan beliau dapat berdakwah kepada golongan muda dan artis melalui muziknya. Dan Alhamdulillah hari ini beliau sedang berusaha untuk menghasilkan lagu-lagu yang berbentuk islamik antaranya bertajuk "Aku Yang Berdosa" dan Insya-Allah bakal dinyanyikan oleh Syahir AF8.


Wardina Safyyyah:
Alhamdulillah..banyak perubahan yang dilihat pada beliau dimana bukan sahaja luaran tetapi dalaman juga. Ini menunjukkan beliau semakin baik dan memiliki keazaman yang tinggi untuk berubah. Pada mulanya, ibunya yang juga seorang Ustazah begitu kecewa dengan sikap dan karekter beliau kerana tidak menjadi seorang anak seperti yang diharapkan. Namun, beliau mula sedar sewaktu bekerjaya sebagai model dan pelakon. Katanya, dia tertanya-tanya apakah yang akan terjadi pada dirinya satu hari nanti. Sejak itu, dia mula untuk "berhijrah" dan perkara pertama dilakukannya ialah bertemu dengan ibunya. Kemudian, dia melakukan umrah dan mula menjaga solat 5 waktu serta bertudung. Dan sehingga kini beliau sentiasa istiqamah dengan al-Quran walau dimana beliau berada kerana beliau yakin bahawa al-quran itu adalah sebaik-baik penawar dan petunjuk. Dan antara nasihat beliau lagi, kita kena TAHU untuk berubah dengan mencari dan menambah ilmu, MAHU berubah kepada baik dengan keazaman yang tinggi serta MAMPU untuk mengekang hawa nafsu agar tidak kembali semula kepada "zaman Jahiliyyah". Selain itu katanya, jgn menilai orang lain dari penampilannya biarpun dia memakai 'skirt', kerana apabila dia mendapat hidayah Allah, mungkin 'esok' dia lebih baik dari kita. Insya-Allah hari ini semakin ramai artis2 yang mula nak berubah dan itu adalah bukti Islam akan menang. Akhir sekali nasihatnya, rasailah kemanisan ibadah (jika ini tidak berlaku katanya,maybe ada something wrong dalam diri kita), jgn berputus asa dan sentiasalah muhasabah diri.


Manakala nasihat dan tazkirah daripada Ustaz Rujhan Razali pula antaranya:
Ada 4 jalan hidup manusia iaitu:-
1. awalnya lurus (baik) sehingga akhir hidupnya.
2. awalnya bengkok (buruk) tapi akhirnya lurus.
3. awalnya lurus tapi akhirnya bengkok (seperti Iblis laknatullah).
4. awal dan akhirnya bengkok (orang-orang yg rugi).
Fikir-fikirlah dimana kita dan yang manakah kita inginkan..


Jagalah hati kita dengan iman, ilmu,al-quran dan zikrullah kerana inilah cra untuk mendapat kebahagiaan hidup. Sesungguhnya manusia adalah apa yang dia baca, apa yang dia lihat dan siapa sahabatnya... 


Konklusinya, ayuh jiwa-jiwa muda kita "berhijrah" seperti wardina dan brother sham. Moga-moga hidup kita lebih bermakna dan berharga kerana kebahagian hidup terletak pada jiwa yang tenang dengan dipandu agama. "Indahnya Hidup Bersyariat..."
Wallahua'lam, semoga mendapat manfaat...

~oleh Mujahid91~      
Read more...

Thursday, 6 October 2011

Apa sudah jadi dengan remaja Melayu kita?


Bismillah...


Agaknya tidak ramai yang membaca pendedahan fakta amat memalukan berhubung tahap kebobrokan akhlak remaja kini oleh sebuah tabloid harian pada Sabtu, 1 Oktober. Mungkin juga ada di kalangan kita yang terbaca paparan itu,tapi tidak lagi menganggapnya suatu isu yang besar atau mengejutkan. Maka, tidak ada yang peduli meskipun isu tersebut begitu serius dan tidak pula dipanjangkan perbincangan-nya.


Laporan yang dimaksudkan itu mendakwa setiap tiga daripada enam remaja berumur antara 15 hingga 28 tahun di negara ini mempunyai rekod hubungan seks luar nikah. Disebutkan antara faktor utama yang mendorong perbuatan itu ialah perasaan ingin mencuba, terutama akibat langsung daripada menonton video lucah.


Namun fakta lebih mendukacitakan ialah apabila dikatakan kebanyakan remaja yang terbabit adalah para siswazah, tidak terkecuali yang memiliki PhD. Ertinya, ia bukan hanya dilakukan kalangan remaja liar dan tidak berpelajaran, tetapi turut melibatkan mereka yang memiliki pencapaian akademik yang agak memuaskan.


Laporan itu memetik hasil Kajian Isu Pembuangan Bayi oleh Institut Penyelidikan Pembangunan Belia Malaysia (IPPBM) pada September hingga November 2010. Ia melibatkan seramai 5,016 responden yang dipilih secara rawak, terdiri daripada 2,457 orang atau 49 peratus remaja lelaki, manakala 2,559 atau 51 peratus responden adalah perempuan.


Di antara dapatan kajian itu, seramai 2,260 responden mengakui terbabit seks bebas. Manakala 1,922 daripada mereka mengetahui rakan mereka mempunyai sejarah hitam mengandung anak luar nikah.


“Berdasarkan kaji selidik itu juga, sebanyak 52 peratus (2,608) menyatakan rakan mereka melakukan seks sebelum berkahwin dan 76 peratus (3,812) lagi mempunyai rakan pernah menonton video serta memiliki bahan lucah,” laporan itu memetik kata Ketua Pegawai Operasi IPPBM, Zakariah Md Sam.


Justeru, apa yang anda fikirkan? Adakah anda fikir 10 tahun akan datang, separuh daripada rakyat negara kita berketurunan "luar nikah"? Mungkin saja ia boleh berlaku..(nau'zubillahiminzalik). Oleh itu wahai sahabat, ayuh laksanakan tanggungjawab kita sebagai seorang dai'e untuk menghalang masalah ini daripada terus membarah dalam masyarakat melayu Islam kita. 


Dalam hal ini, semua pihak ada peranan mereka sendiri, baik dengan kuasa yang ada atau sekadar dengan tutur kata demi mencegah perbuatan yang dimurkai Allah ini. Sesungguhnya, apa yang berlaku ini adalah bala' dari Allah SWT terhadap kelekaan umat Islam dalam mentaati perintah dan larangan Allah SWT. Ya, mungkin juga sudah tiba masanya hukum Allah (hudud) dilaksanakan demi memastikan kemaslahatan umat Islam di negara ini terus terpelihara. Wallahua'lam..






harakahdaily.net
editor: mujahid91
Read more...

Sunday, 2 October 2011

Satu Penghinaan!!


Persepsi : Menghina Solat atau Nik Aziz???

Menghina Nik Aziz, mungkin selamat. Hanya perlu mohon maaf sahaja sekiranya dimaafkan.
Tapi kalau maksudnya menghina Solat, bagaimana?
Maka samalah dengan Yahudi dan Nasara!

Fikir-fikirkanlah..

( Bila Blogger Pro-UMNO makin terdesak )


Read more...

Most Read Posts

Followers

Follow by Email

Aurat Oh Aurat!!

Aurat Oh Aurat!!