Friday, 5 November 2010

Fikir Sejenak Tentang Umat Melayu Kita...

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita (masyarakat Melayu Islam) tetapi seolah-olah kita tak nampak. Cuba kita tengok satu persatu walaupun banyak sekali contoh-contoh yang sudah ada di depan mata tapi seolah-olah kita tidak mengendahkannya. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu.Tahukah kita, setiap satu batang rokok itu ada saham kepada puak yahudi. Buat pengetahuan semua, tiada kilang rokok yang bukan kepunyaan Yahudi Laknatullah. Sesiapa yang hendak berhenti merokok, ambilah ni sebagai iktibar. Fikirlah dengan akal warasmu, rokok yang tidak memberi sebarang faedah langsung pada diri sendiri, malahan memudaratkan kesihatan bukan sahaja kepada diri si perokok, tetapi juga orang-orang yang disayangi sekelilingnya dan merosakkan agama Islam itu sendiri melalui duit-duit yang disalurkan pada puak Yahudi Laknatullah yang sungguh kejam. Menghisap rokok ni ibaratnya mengambil helaian duit dan membakar duit-duit tersebut. Kalau kita tengok ada orang bakar duit kertas, mesti kita fikir "Ish, orang tu dah tak betul agaknya, bakar helaian duit yang begitu bernilai, daripada bakar duit tu, baik bagi kat aku"..Begitulah diibaratkan si perokok-perokok yang tidak menyedari telah membakar sendiri helaian-helaian duit sendiri seperti orang yang tidak berakal, kerana menganggap sungguh nikmat kepulan-kepulan asap dari rokok tu..Pelik sungguh, tapi begitulah pandainya puak Yahudi membodohkan kita orang Islam..Alangkah ruginya nikmat rezeki yang Allah yang berikan digunakan pada sesuatu yang sia-sia..


Itu bab tentang rokok, sekarang kita beralih pula gerakan Yahudi seterusnya melalui sukan dan permainan. Bayangkan, puak Yahudi baru letak bola sebiji bagi pertandingan bola sepak, hampir 70 ribu (70,000) masyarakat Melayu Islam yang tidak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kita kira bilangan yang tidak sembahyang yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang dan lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London. Dia berkata : "..kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita berperang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita menukar strategi. Kita perlulah melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya ke atas orang Islam." Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati pada 1942.

Kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. Pada tahun 1511, kerajaan Islam Melaka tumbang, dan tidak lama selepas itu, tumbang kerajaan Islam Pattani. Tak lama selepas tu, tumbang pula kerajaan Islam Kedah. Tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Mindanao. Lepas tu kerajaan Islam Acheh...demikianlah satu demi persatu kerajaan Islam telah jatuh ke tangan orang Kristian.

Macamana semua ini boleh terjadi? Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY. Pertama ialah kitab dia, kedua adalah kekayaan kita dan ketiga ialah menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu membawa tukang masak sebab nak rempah kari kita seperti dalam sejarah. Mereka bukannya makan kari, dia datang dengan membawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau tak silap). Tujuannya untuk apa?? Tujuan utama ialah nak menyebarkan ajaran Kristian. Bagaimana cara dia sebarkan Kristian ni sebenarnya?

Masyarakat Melayu kita panggil, gerakan cara halus ...Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia menggunakan kaedah "garam dan ragi". Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. Maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnya kehidupan kita bukan mengikut cara dan berlandaskan Islam lagi sebenarnya.


Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi ".. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang muslim Melayu berkenaan meninggalkan sistem kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan di dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian individu itu sendiri, bukannya organisasi.

Di rasa akan kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik. Melalui pendekatan begini ia telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran itu, ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri dan terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas ubi tadi dalam menghasilkan tapai akhirnya. Begitulah proses secara perlahan-lahan dan telah sekian lama dijalankan ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya yang beragama Islam di Malaysia ini. Tidak nampak, tetapi ia masih bergerak perlahan-lahan merosakkan masyarakat Melayu yang beragama Islam.

Melalui cara kebajikan pula, kita tengok pada hari ini, siapa yang tak kenal Kelab Rotery yang berperanan dalam mencuci buah pinggang. Selain itu, Kelab Lion, Persatuan Bulan Sabit Merah, Saint John Ambulan. Siapa yang tak pernah dengar tentang palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisma. Seperti yang kita sudah sedia maklum, sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada aspek kehidupan. Itulah kita pada hari ini, mengasingkan Islam daripada setiap aspek kehidupan .

Cara lain merosakkan masyarakat agama Islam ini adalah dengan menghidupkan maksiat. Kalau kita lihat pada hari ini, pelbagai maksiat yang asalnya dihidupkan oleh mereka. Kalau ingin disebutkan satu persatu, terlalu banyak. Akhirnya, rosaklah bakal generasi muda yang sepatutnya menjadi pemimpin Islam dalam sesebuah negara. Bila rakyatnya mempunyai akidah yang lemah serta melakukan pelbagai maksiat, rosaklah negara itu..Kerana kekuatan sesebuah negara itu bergantung pada kekuatan jiwa rakyatnya pada Islam..Dan jika rakyat itu akan menjadi pemimpin negara kelak, pimpinan dibawahnya akan pincang disebabkan akan menjadi pemimpin yang tidak takutkan ALLAH, tetapi akan menggunakan kuasa diberi semata-mata untuk mendapat kekayan dan pangkat di dunia ini sahaja. TANPA MEMIKIRKAN TANGGUNGJAWAB SEBENAR SEBAGAI PEMIMPIN ISLAM DALAM MEMPERJUANGKAN AD-DIN ISLAM..







 

" Fikirlah sejenak tentang urusan ad-din Islam dalam kesibukanmu sehari-hari..insyaALLAH "
 

wallahua'lam..


  
murabbi.net

No comments:

Most Read Posts

Followers

Follow by Email

Aurat Oh Aurat!!

Aurat Oh Aurat!!